Hej på er alla! Här får ni en egen dikt från Skee, en dikt som handlar om tid.Tid som gått men som ändå på något sätt finns kvar.

Tid kommer och tid går
Gammal tid och ny tid
Tid vi får och tid som består
Gammal tid kan komma tillbaka
inuti mig
kommer rakt in i mitt hjärta
jag är barn igen
igen, igen
Jag använder mina tankar.
Jag tänker, jag kommer ihåg
den gamla tiden
Jag tänker, jag kommer ihåg
och den finns
och jag minns den gamla tiden
den gamla tiden som varit.
Jag kan aldrig uppleva den på riktigt igen
men den finns
och jag minns
så känge jag vill
och lite till
Jag kan ligga i gräset på sommaren
titta upp i himlen
det känns som om jag krymper
jag blir liten
det känns skönt
tiden går liksom baklänges
jag är barn igen, igen ,igen
så länge som jag vill
och lite till

Kommentarer
Postat av: Hedebarnen

Vi har också pratat om tid. Eran dikt måste tagit TID att skriva!

2011-03-09 @ 19:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0