En juldikt skriven av förskoleklassen i Skee

Julen är rolig,
jag strålar som en stjärna.
Jag ler och är glad,
och skrattar gör jag gärna.

Jag är ju jag, det finaste som finns
och jag tänker på julen och minns:

Under en stjärna föddes en gång
ett annat barn till änglasång.
Han tittade på världen
och i alla ögon tändes
ett stjärneljus som lyste
och vänligheten kändes.

Julen är rolig
och glädjen sprider sig,
den börjar hos mig och sprider sig till dig.
Ljuset som i mina ögon lyser
kan värma dig om du är ensam och fryser.

Jag önskar en önskan och vill att ni minns
att var och en av er är det finaste som finns!


GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar alla barn och fröknar i Skee Förskoleklass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0